Migdałowy serek waniliowy (bez mleka, soi, kukurydzy)

Migdałowy serek waniliowy to idealna propozycja dla alergików, którzy mogą migdały*. Te i inne orzechy, a zwłaszcza orzechy nerkowca, stanowią świetny zamiennik nabiału. Dobrze smakują, a na dodatek są bardzo odżywcze, gdyż są bogate w białko, wapń, żelazo, witaminę E, B2 i B3. Nasz przepis nie wymaga dużo pracy. To naprawdę wspaniała, słodka alternatywa twarożku z mleka krowiego. Warto spróbować naszego serka ze względów zdrowotnych i smakowych.

*Migdały mogą reagować krzyżowo z orzechami, dlatego osoby uczulone na orzechy powinny zachować ostrożność w ich jedzeniu.

Składniki:

Przygotowanie serka migdałowego:

Migdały zalać gorącą wodą i zostawić na ok. 2 godziny, a następnie obrać je ze skórki. Wrzucić je do blendera i miksować z dodatkiem odrobiny wody tak, aby powstała zwarta masa. Dodać szczyptę soli oraz cukier waniliowy. Podawać na przykład jako twarożek do chleba lub do naleśników.

Smacznego!

Polecamy także inne pasty do chleba:

Na słodko:

Na słono:

 

Serek migdałowy 1

Migdałowy serek waniliowy

image_print
comments powered by HyperComments
Jeżeli masz pytania skontaktuj się z naszym ekspertem Dietetyk Vita
Krem daktylowo-czekoladowy (bez mleka, jajek, orzechów)
2017-10-26 14:44:29
[…] Migdałowy serek waniliowy […]
Wegański ser z nerkowców (bez glutenu, mleka, jajek)
2019-01-28 16:46:16
[…] go kroić lub rozsmarować na kanapce. Polecamy Wam również inne przepisy na wegańskie sery: migdałowy serek waniliowy, wegański ser z cieciorki, twarożek z orzechów nerkowca na […]